چگونه می‌ توان از نگهداری سریع و صحیح از قالب اطمینان حاصل کرد؟

چگونه می‌ توان از نگهداری سریع و صحیح از قالب اطمینان حاصل کرد؟

چگونه می‌توان از نگهداری سریع و صحیح از قالب اطمینان حاصل کرد؟

اگر فرآیند نگهداری و جلو گیری از خرابی قالب‌ ها به صورت پیوسته و صحیح انجام شود در این صورت هزینه مالکیت کاهش یافته و کیفیت تولید نیز افزایش خواهد یافت: توجه به این موضوع هم به نفع مشتری و هم به نفع تولید کننده می‌ باشد.

در کنار اهیمت زیاد، پروسه نگهداری و شستشوی قالب‌های موضوعی ملالت‌ آور می‌ باشد و نیاز به توجهی خاص به تمام جزئیات را دارا می‌ باشد. هیچ شخصی از انجام چنین کاری لذت نمی‌برد. بنابراین، در کارگاه‌هایی که میزان مراجعات بالاست و مشتریان درخواست انجام سریع سفارش را دارا می‌ باشند، فرآیند نگهداری مورد توجه قرار نمی‌ گیرد. علاوه بر این، انجام این فرآیند بسیار زمان‌ گیر می‌ باشد و نیاز دارد با دقت، صبر و به دست شخصی کار آزموده به درستی انجام شود.

هر اشتباهی هزینه زا خواهد بود. در بهترین حالت، نگهداری بد و عدم توجه به مرحله تمیز کاری می‌تواند سبب ایجاد مشکلات و خطاهایی شود، در بدترین حالت نیز باعث خواهد شد که زودتر از زمان تعیین شده قالب از کار بی افتد.

کسب اطلاعات بهترین راه چاره می‌ باشد، اما در اکثر موارد افرادی که نگهداری و تمیز کردن دستگاه را بر عهده دارند افراد با تجربه نیستند. به سادگی می‌توان گفت چنین افرادی وقت انجام تمیزکاری را ندارند. تمیز کردن مناسب یک قالب نیاز به ساعت‌ ها زمان دارد. پیچیده بودن قالب، سبب طولانی‌ تر شدن پروسه تولید می‌ شود. بنابراین کارها عقب خواهند افتاد.

اما میزان مخاطرات بالاست. یک قالب در طول عمر خود می‌ تواند میلیون‌ ها محصول را به تولید برساند، و هر چقدر زمان انتظار قالب برای انجام تعمیر و نظافت بیشتر باشد، زمانی که تمامی تولیدات تحت تاثیر قرار می‌ گیرند نیز بیشتر خواهد بود. زمان هزینه است. بنابراین، یک سوال اساسی باقی می‌ ماند: چگونه می‌ توان از این موضوع که نگهداری و نظافت قالب‌ ها کاملا منطبق بر جدول مشخص شده زمانی انجام می‌شود، اطمینان حاصل کرد – حتی زمانی که شما فرآیند انجام نظارتی ندارید؟

انتخاب نرم‌ افزار صحیح می‌ تواند به سازندگان قالب یاری برساند و فرآیند نگهداری را به صورت مستقل پیاده‌ سازی کند. به کمک این نرم‌ افزار شرکت‌ ها می‌ توانند گزارش‌ های تصویری مرحله به مرحله از فرآیند (شامل دیاگرام، عکس‌های رنگی و فیلم) برای تولید دستورالعمل استانداردی هم برای نگهداری قالب و هم برای حفظ  سلامت و امنیت تولید‌کننده، ایجاد کنند.

همانطور که می‌ دانید، زمانی که بحث و صحبت از نگهداری می‌ باشد، جزیئات اهمیت زیادی پیدا می‌ کنند. ابزار ساینده و نا مناسب می‌ توانند به صفحات و قالب‌ های تولید شده آسیب وارد کنند، بنابراین استفاده از این نرم‌ افزارها به مدیران فروشگاه‌ ها و مراکز تولید اجازه خواهد داد تا بتوانند لیستی از محصولات مناسب که مسئول بخش نگهداری می‌ بایست استفاده کند را ایجاد کنند. همچنین درجه سختی فرآیند و میزان زمانی که طول می‌ کشد تا فرآیند به اتمام رسد نیز از جمله مواردی می‌ باشند که می‌ بایست مورد توجه قرار بگیرند.

تنها کاربرد این نرم‌ افزارها ایجاد این اسناد و مدارک نیست، همچنین می‌ توان از آن به عنوان یک سیستم ارتباطی گسترده نیز بهره برد، سیستم انتقال تجارب از افراد با تجربه به افراد مبتدی. حتی اگر افراد با تجربه درگیر انجام کارهای دیگری باشند نظرات و پیشنهادات آنها می‌ تواند به عنوان مرجع برای افراد با تجربه قرار گیرد. همچنین نیازی نیست شما به دنبال فرد با تجربه‌ ای باشید تا به انجام فرآیند صحیح نظارت داشته باشد. سیستم دارای این توانایی می‌ باشد.

زمانی که گزارش برای یک بار نوشته شد –دقیقا منطبق بر خواسته‌ های شما- می‌ توان آن را در اختیار افراد مختلف در کارگاه قرار داد. همچنین دستورالعمل محدود به صفحه کامپیوتر نخواهد بود و می‌ تواند به صورت چاپ شده در اختیار همه قرار گیرد. همچنین دستورالعمل نوشته شده می‌ توان اطلاعات را به صورت لحظه‌ای به موبایل (برای مثال: تبلت و باقی تجهیزات) قرار می‌ دهد و شما در هر موقعیت می‌ توانید از آنها استفاده کنید.

داشتن علم به معنای داشتن قدرت است. با نوشتن دستور العمل مناسب راه حل صحیح به وجود آمده است، طراحان قالب‌ها می‌ توانند با یاری افراد با تجربه اطلاعاتی را تولید کنند که مورد استفاده همه قرار گیرد؛ و همین موضوع باعث می‌ شود که کارگاه شما به صورت یکنواخت، ایمن و پر بازده به کار خود ادامه دهد.

منبع:Mold Making Technology
ترجمه: ایران ملد