اجزای قالب های استاندارد تزریق پلاستیک –بخش دوم

اجزای قالب های استاندارد تزریق پلاستیک –بخش دوم

پین های برگشت صفحه پران معمولا چهار عدد یا بیشتر در قالب مورد استفاده  قرار می گیرند و موقعیت قرارگیری آن ها در صفحه پشت پران می باشد.

B2-09

 

پین دیگری دقیقا در خلاف اسپرو واقع شده است راهگاه کش نام دارد . هدف اصلی آن اطمینان پیدا کردن از برداشته شدن مواد داخل اسپرو در حین مراحل باز شدن قالب است .

راهگاه کش در قالب مشابه پین های پران نصب می شوند و مشابه روش های پین های پران طراحی شده اند .

B2-10

قفل کننده های قطعات برای اطمینان پیدا کردن از تنظیم و تراز بودن قالب در حین بسته شدن می باشد . آن ها معمولا در زمانی که کورها و حفرهای به هم پیوسته ای در قالب وجود داشته باشد، طراحی می شوند . قفل کنندها برای اطمینان از موقعیت و جلوگیری از خرابی قرار داده می شوند .

B2-11

پل قالب بلوک های بزرگی از فولاد می باشند که برای حمایت از صفحات پشتیبان می باشند و برای جلوگیری از فرم گرفتن صفحه پشتیبان در مکانیزم پران می باشد . ارتفاع پل تعریف بیشترین میزان پران است .

در نیمه B ، و معمولا در امتداد بزرگترین سمت قالب است .

B2-13

فنرها برای برگشت به موقعیت قبل مورد استفاده قرار می گیرند .آن ها معمولا در اطراف پین پران های برگردان واقع شده اند .در زمان تزریق آن ها فشرده شده و در زمانی که نیروی تزریق برداشته می شود فنر عمل می کند (باز می شود ) و به مکانیزم پران نیرو وارد می کند .

معمولا فنرها در چهار پین برگردان که در چهار گوشه قالب و در اطراف پین راهنما هستند مورد استفاده قرار می گیرند.

B2-14

وجود یک سوراخ رزوه دار در طرفی از قالب اجازه بسته شدن پیچ ها چشمی یا سر حلقه ای یا قلاب حمل کننده می شود .پیچ های سر حلقه دار باعث می شود که هر کدام از اجزای قالب توسط جرثقیل سقفی قابل حمل باشد .

معمولا در مرکز جرم قالب و یا شکل مورد نظر در صورت امکان قرار می گیرد . اغلب قلاب ها در دو طرف مجاور قرار داده شده و تضمین می کنند که قالب در جای خود قرار گرفته و می توان آن را از روی ماشین باز کرد .

B2-15

راه آب برای تنظیم درجه حرارت قالب مورد استفاده قرار می گیرند .از سیالات می توان آب ، آب گلیکوا و روغن را نام برد .

راه آب معمولا در مرکز قالب و به صورتی که انتهای صفحه حفره و صفحه کور باشد قرار می گیرد و تا جای ممکن برای رسیدن به کارایی در انتقال حرارت می باشد .

B2-16

منبع : اینترنت
ترجمه : ایران ملد