اخبار عمومی

بیش از ۲/ ۱۱ میلیون تن شمش فولادتولید شد

بیش از ۲/ ۱۱ میلیون تن شمش فولادتولید شد

بررسی عملکرد تولید ۸ ماهه شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی ایران حاکی از آن است که تا پایان آبان ماه تولید شمش فولادی در کشور با ۱۷ درصد رشد در همسنجی با سال گذشته به ۱۱ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۱۰ تن رسید. آبان ماه امسال نیز یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۶۷۱ تن شمش فولاد در کشور تولید شد که در مقایسه با آبان ماه پارسال ۲۹درصد رشد داشت.

در ۸ ماهه امسال، تولید فولاد اسلب در گروه فولاد مبارکه (مبارکه، هرمزگان و سبا) به ۵ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۸۲۴ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است. در مدت یاد شده تولید فولاد در شرکت‌های خوزستان (اسلب، بلوم و بیلت فولاد) به ۲ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۶۶۲ تن رسید که در مجموع رشد ۵ درصدی به ثبت رساند.همچنین تولید بلوم در ذوب‌آهن اصفهان با یک درصد رشد در این مدت به یک میلیون و ۵۲۴ هزار و ۵۶۱ تن رسید.در شرکت فولاد آلیاژی ایران، بلوم با ۱۲ درصد رشد به ۲۷۹ هزار و ۹۷ تن رسید، ولی تولید بیلت گروه ملی صنعتی فولاد ایران با ۳۷ درصد نزول به ۳۷ هزار و ۴۹ تن کاهش یافت.تا پایان آبان ماه امسال بیلت در شرکت فولاد کاوه جنوب به میزان ۵۴۵ هزار و ۴۶۵ تن تولید شد و تولید آن در شرکت فولاد خراسان به ۴۹۸ هزار و ۷۸۶ تن و در طرح ثامن چادرملوبه ۱۹۰ هزار و ۵۶۶ تن رسید.بر‌اساس این گزارش، براساس افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد خام کشور باید به ۵۵ میلیون تن برسد و انتظار می‌رود به جایگاه هفتم جهان ارتقا پیدا کنیم.

منبع : خبرگزاری دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط

نظر خود را بگذارید

*

code

© 1385 - کلیه حقوق این مجموعه طبق قوانین متعلق به پایگاه اطلاع رسانی قالب و قالبسازی (ایران ملد) می باشد و هر گونه استفاده از محتوای سایت فقط با درج لینک و ذکر منبع مجاز می باشد.



طراحی سایت توسط فراکارانت