بزرگ‌ترین کارخانه ورق خودرو خاورمیانه امروز گشایش می‌یابد

نخستین و بزرگ‌ترین کارخانه ورق گالوانیزه خودرو خاورمیانه با حضور مسوولان در استان چهار‌محال و بختیاری گشایش می‌یابد.به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)‌، امروز کارخانه ۴۰۰هزار تنی ورق گالوانیزه خودرو به‌طور رسمی وارد مدار تولید می‌شود. این کارخانه یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های امسال ایمیدرو محسوب می‌شود که به بهره‌برداری می‌رسد.
همچنین در این مراسم‌، وزیر صنایع و معادن‌، ‌معاونان‌،‌ نمایندگان مجلس و جمعی از مسوولان محلی و مدیران صنعتی حضور دارند.
با آغاز فعالیت کارخانه ورق گالوانیزه خودرو نه‌تنها نیاز خودروسازان به این محصول برطرف می‌شود بلکه از خروج صدها میلیون دلار ارز در سال نیز جلوگیری خواهد شد.
استفاده از ورق گالوانیزه خودرو علاوه بر افزایش ایمنی خودرو‌های سواری به سبب سبکی وزن‌، کاهش محسوس مصرف سوخت خودرو را نیز در پی دارد.
این کارخانه محصولات خود را در پنج رتبه در اختیار کارخانه‌های خودروسازی قرار می‌دهد به‌گونه‌ای که قابلیت کاربرد در بدنه تمامی خودروهای سواری روز دنیا را دارد. محصول تولید کارخانه ورق خودرو چهارمحال و بختیاری طول عمر ۱۰ تا ۲۰ سال دارد و به سبب کربن پایین، از انعطاف بالایی برخوردار است که این ویژگی برای تولید بدنه آیرودینامیک خودرو‌های جدید موثر واقع می‌شود. ورق‌های گالوانیزه خودرو در عین حال استحکام بالاتری نسبت به دیگر ورق‌های مورد استفاده در خودرو‌ها دارد.
برای راه‌اندازی این طرح حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که بخش قابل توجهی از تجهیزات در داخل کشور ساخته شده است. میزان اشتغال ایجاد شده (در ظرفیت اسمی) به صورت مستقیم ۴۰۰ و به‌طور غیر‌مستقیم چهارهزار نفر است.
به گفته حسین مردانی، مدیر‌عامل شرکت ورق گالوانیزه خودرو‌،‌ بیش از ۹۸درصد اشتغال ایجاد شده مربوط به نیروهای استان چهارمحال و بختیاری بوده است.

منبع:
گسترش صنعت