احتمال کاهش قیمت محصولات پتروشیمی‌ در هفته‌های پایانی سال

ه گفته فعالان اقتصادی، نزدیک شدن به سال جدید و همچنین بازار بی‌تحرک داخلی سبب شده است تا خرید و فروش در بازار پتروشیمی‌ها تحت تاثیر قرار گیرد.به گفته فعالان اقتصادی، نزدیک شدن به سال جدید و همچنین بازار بی‌تحرک داخلی سبب شده است تا خرید و فروش در بازار پتروشیمی‌ها تحت تاثیر قرار گیرد. آگاهان بازار همچنین در خصوص معاملات روز سه‌شنبه معتقدند؛ با وجود عدم تحرک در بازار پتروشیمی‌ها، به نظر می‌رسد امکان کاهش نرخ از سوی بازرگانی پتروشیمی وجود داشته باشد. با این حال عرضه اندک محصولات پلیمری از سوی بازرگانی پتروشیمی در این روز سبب شد تا نرخ پلیمری‌ها با کاهش روبه رو نشود و در برخی از موارد در رقابت قیمت این محصولات نیز افزایش یابد. اگر چه برخی از محصولات در این روز با کاهش نرخ نسبت به هفته گذشته روبه‌رو شدند، اما در این روز ۳۴/۶۰ درصد معاملات روز سه شنبه مربوط به گروه پلیمری‌ها و ۶۲/۳۹ متعلق به گروه قیرها بود.
رشد ۴۳ تومانی نرخ pvc در رقابت
در معاملات این روز با وجود اینکه طی هفته‌های اخیر بازار داخلی pvc دچار رکود شده است و تاجران این کالا از توقف خرید و فروش و روند نزولی قیمت‌ها خبر می‌دهند، در بورس کالا پلی وینیل کلراید ۶۵۵۸ پتروشیمی بندرامام با رشد ۴۳ تومانی نسبت به هفته گذشته روبه‌رو شد. این کالا در معاملات روز سه شنبه در رقابت با نرخ یک هزار و ۷۴ تومان و حجم هزار تن معامله شد.
به گفته آگاهان بازار، عرضه اندک pvc توسط بازرگانی پتروشیمی در بورس کالا سبب شد تا نرخ این کالا با رشد مواجه شود.
پلی استایرن انبساطی ۲۰۰ رکورددار افزایش نرخ بود
پلی استایرن انبساطی ۲۰۰ پتروشیمی تبریز با رشد ۱۴۱ تومانی نسبت به هفته گذشته رکورددار افزایش نرخ در این روز بود. این کالا با نرخ یک هزار و ۶۴۹ تومان در رقابت توسط کارگزاران خریداری شد.
در معاملات این روز همچنین پلی‌اتیلن ترفتالات TG6456 پتروشیمی تندگویان با رشد ۵۹ تومانی نسبت به هفته گذشته، دومین کالایی بود که بیشترین افزایش نرخ را تجربه کرد.
این کالا با نرخ یک هزار و ۵۰۷ تومان در رقابت خریداری شد. در این روز همچنین پلی استایرن معمولی و مقاوم پتروشیمی تبریز با رشد ۲۰ و ۹ تومانی نسبت به هفته گذشته روبه رو شدند.
پلی استایرن معمولی در این روز با نرخ یک هزار و ۴۷۵ تومان و پلی استایرن مقاوم با نرخ یک هزار و ۵۰۷ تومان در رقابت خریداری شدند. در این روز همچنین پلی اتیلن سبک خطی ۲۰۹ پتروشیمی امیرکبیر با رشد ۹ تومانی نسبت به هفته گذشته با قیمت یک هزار و ۳۶۳ تومان در رقابت خریداری شد.
اکریلونیتریل بوتادین استایرن ۳۱ تومان ارزان شد
اکریلونیتریل بوتادین استایرن ۰۱۵۰ پتروشیمی تبریز در معاملات این روز با کاهش ۳۱ تومانی نسبت به هفته گذشته روبه‌رو شد و با قیمت یک هزار و ۶۷۷ تومان خریداری شد. پلی اتیلن سبک دورانی پتروشیمی تبریز نیز در این روز با کاهش ۱۹ تومانی نسبت به هفته گذشته روبه‌رو شد و با قیمت یک هزار و ۳۸۴ تومان معامله شد.

منبع:
خبرگزاری دنیای اقتصاد