عمومی سازی پرینت سه بعدی قالب های تزریق

عمومی سازی پرینت سه بعدی قالب های تزریق

طراحی کامل و تحویل قالب، مواد قالب سازی و یک چاپگر  ارزان قیمت، با دقت بالا، خطر فنی آزمایش قالب چاپ شده به صورت سه بعدی را  به حداقل می رساند.

این چاپگر سه بعدی دسکتاپ با دقت بالا و با خصیصه ی فوق ، دارای پروفیل های کانتور اتوماتیک چاپ و پین های دارای حالت فنری برای اندازه گیری دقیق ارتفاع ۲۵ نقطه روی بستر چاپ است. تصاویر مربوط به Avante Technology.LCC است.

یک قالب کامپوزیت پلاستیکی دو حفره ای تکمیل شده  به صورت سه بعدی با چاپگر سه بعدی دسکتاپ با دقت بالا و  با استفاده از یک رشته کامپوزیتی با کارایی بالا و تقویت شده با نانولوله کربنی، چاپ شد. نیمه ی بالایی نشان دهنده ی  پرداخت سطح  قبل تا بعد از پردازش است و نیمه ی پایینی نیز تا حدودی شسته شده است.

این قالب دو حفره ای  برای مهره های رشته ای  کدتاه مدت، چاپ شده است. این قالب با لوله های خنک کننده دوگانه برای بهبود زمان چرخه ، آماده شده است. اتصالات لوله به قالب اپوکسید شده تا از مسدود شدن راه خروج آب اطمینان حاصل شود. آب در دمای ۶۵ درجه فارنهایت جریان پیدا می کرد. زمان های چرخه کمتر از ۹۰ ثانیه است بود. پیچ و مهره های رشته ای برای اطمینان از همجوشی با دقت بالا با مونتاژ پینِ حذفی[۲]، اضافه شدند. ظاهر قالب تا ۰٫۰۰۵ اینچ شسته شده بود تا یک بندِش محکم و بدون نشتی را با نیمه ی بالایی قالب ، فراهم کند. پس از ۱۲۵ دوره تولید قالب ریزی قطعات HDPE، هیچ سایش بصری در حفره و گِیت وجود نداشت. قطعات رشته ای، مشخصات مورد نظر را برآورده کردند و عمکلرد خوبی داشتند.

این قطعات HDPE قالبگیری شده در  قالب کامپوزیت ۳ بعدی چاپ شدند. رنگ اسپری آبی  باعث می شود تا  به راحتی ببینید که  رشته ها قالب گیری شده اند و قطعه از نظر کاربردی درست و دقیق است.  خطوط چاپی ضعیفی نیز در سر وجود دارد، به طوری که این قالب نیاز به صیقل و پرداخت بیشتر حفره  دارد تا در صورتی که مشتری بخواهد،  از نظر زیبایی شناسی  بهبود پیدا کند.  مواد کامپوزیتی طوری تنظیم می شوند که در مرحله ی پساپردازش ، شستشه شده ، صیقل داده شده، حفاری شده ، رسوب زدایی شده و  رشته ای شوند، این کار به امکان آماده سازی قالب های چاپ شده به روشی مشابه با تعبیه قالب آلومینیومی را فراهم می کند.

باب زولو معتقد است که ما این همه این کارها را اشتباه انجام داده ایم:  با استفاده از مواد اشتباه ، ساخت ماشین های نادرست و طراحی ناقص و نادرست از  قطعات برای تولید فزاینده(AM). زولو  بجای انتخاب این پارامترها از گزینه های موجود، به صورت کاربردی مواد ، فناوری و دستورالعمل های چاپ سه بعدی را به ویژه برای قالب های تزریق چاپ سه بعدی ، توسعه داده است.

زولو موسس Avante Technology.LCC است، که روی کمک به شرکت هایی تمرکز می کند که به دنبال ترکیب کردن  چاپ سه بعدی مدلسازی رسوبی گداخته دسکتاپ (FMD) به عنوان بخشی از فرایندهای خود هستند.  او به عنوان یک مهندس نرم افزار میدانی برای بخش صنعتی Pfizer شروع به کار کرد و سپس  فرمولاسیون های پلاستیکی سفارشی اختصاصی را توسعه داد. سپس یک شرکت  طراحی و ادغام را راه اندازی کرد که روی پروژه های سفارشی برای سازندگان اصلی تجهیزات( OEM ها) در صنایع B2B وB2C  که به مدت ۲۶ درسال در کسب و کار بوده اند، تمرکز داشت.یکی از این پروژه ها در سال ۲۰۱۲ شامل یک مشتری OEM  بود که به دنبال ساخت چاپگرهای سه بعدی دسکتاپ بود. از زولو خواسته شد تا کنترلر و بسته ی نرم افزاری را برای این دستگاه بسازد و توسعه دهد. قبل از آنکه پروژه را شروع کند، از یک بازرس فنی  طراحی دستگاه هایشان و همچنین دیگر افراد در بازار خواست تا بررسی کنند که آیا انتظارات آنها واقع گرایانه است یا خیر. بازرس ۲۲ مسئله ی مربوط به کیفیت و دقت قطعات تولید شده را آشکار کرد که از میان آنها ، مسائل مربوط به مواد بیشتر بود.

زولو می گوید: ” در آن زمان، انتخابهای مواد محدود بود. به عنوان مثال، PLA، ABS  و کمی نایلون در دسترس بودند و هیچ کدام دقیقا همان موادی نبودند که معمولا برای تولید اکستروژن های دقیق یا قطعات مفید استفاده می شدند. بنابراین، وی تصمیم گرفت مواد جدیدی را با عملکرد مکانیکی و چاپی بهتر ارائه دهد. مشتری می گوید: “این فقط و فقط پلاستیک است. چه معامله ای بهتر از این؟ “.  و این لحظه پیروزی و شگفت انگیز  او بود.

مسائل مواد

حال زولو می داند که این صنعت برای پیشرفت قابل توجهی در چاپ سه بعدی چندان مجهز نیست، و علت آن  عدم درک فنی از پلاستیک و نحوه به کار گیری علوم مواد است. او همچنین به شکاف بین دانش مهندسی مشتریان خود از طراحی قطعه و ابزار و تخصص شرکتش در طراحی برای چاپ سه بعدی استفاده از تکنولوژی اکستروژن FDM و بهینه سازی استراتژی های چاپ برای قطعات با دقت بالا، پی برده است.

هزاران نفر مهندس با تجربه وجود دارند که در طراحی قطعات و قالب ها با استفاده از تکنولوژی تولید سنتی و کاهشی آموزش دیده اند و تعداد مهندسین با کمی تجربه و آموزش دیده در قطعات چاپ سه بعدی در حال افزایش است. با این حال طبق گفته ی زولو،  اکنون  مهندسین بسیار کمی هستند که هر دو مجموعه مهارتی و چند سال تجربه در طراحی ، چاپ و استفاده از قالب های چاپ شده به صورت سه بعدی، را دارا هستند.

زولو معتقد است که این کمبود دانش فنی در طراحی قالب های تزریق برای چاپ سه بعدی مانع بزرگ دیگری برای پذیرش گسترده تر تولید کنندگان جهت چاپ سه بعدی قالب هایشان است.  طراحی قالب های تزریقی به  مدیریت جریان پلاستیک و انتقال حرارت به صورت موثر مربوط می شود.طولو می گوید :  قالب های کامپوزیتی پلاستیکی چاپ شده با  قالب های فلزی از نظر  انرژی سطحی، قدرت مکانیکی و هدایت گرما متفاوت هستند و این تفاوت ها باید در هنگام طراحی قالب مورد توجه قرار گیرند.

“به یک مثال ساده توجه کنید: پیش نویس[۳] پین ها و سازه های داخلی را افزایش دهید تا از حرکت هموار و روان بین نیمه های قالب مطمئن شوید. زولو می گوید: اگر پیش نویس ۳ درصد در طراحی CAD برای قالب های فلزی مشخص شده باشد، آن را برای قالب های پلاستیکی چاپ شده ۴ تا ۵ درصد اصلاح کنید. سوراخ ها باید از نظر قطر کمی کوچکتر چاپ شوند، بنابراین می توان آنها را پساپردازش کرد تا سطح داخای نیز صاف شود. دیگر نمونه ها از اصولی که نیاز به یادگیری و کاربرد دارند عبارتند از چگونگی تطبیق استراتژی پرکردن و چاپ لایه بیرونی برای بهینه سازی مقاومت مکانیکی؛ چگونگی هدایت کار چاپ برای خطوط جدا کننده ی بهینه؛ میزان اهمیت سوراخ ها برای پین های  ادغام(الاینمنت) و حذفی(ناک اوت)؛ و چگونگی طراحی مناسب کانال های خنک کننده چاپ شده.

زولو می گوید: “مهندسان بخشی را طراحی می کنند که  معمولا با ویژگی های فیزیکی مکانیکی و دیگر مشخصات شروع می شوند و سپس مواد خود را بر اساس این شرایط انتخاب می کنند. برای من، شروع کردن با خواص مکانیکی و شیمیایی که برای ساخت قطعات و قالب های با کارآیی بالا طراحی شده بود، و فرمولاسیون این مواد برای برآورده کردن این شرایط،  منطقی تر به نظر می رسید” . پس از آن بود که او شروع به تمرکز روی توسعه مواد برای قطعات استخراجی ظریف کرد. او به آزمایشگاه بازگشت و با چند مورد از موادی که قبلا توسعه داد بود کار کرد و فهمید که برخی از ترکیبات برای چاپ سه بعدی کارکرد بهتری دارند. این فرمول های کامپوزیت با کارایی بالا، توجه یک تولید کننده خودرو را جلب کرد که به دنبال ساخت ابزارهای قابل تنظیم[۴] بود. در آن زمان، مواد قالب گیری تزریقی با کیفیت برای استفاده در تکنولوژی FDM با منبع باز وجود نداشت. نتیجه تحقیق و توسعه زولو، یک رشته کامپوزیتی با کارکرد بالا و  تقویت شده با نانولوله کربن برای قالب های کامپوزیتی پلاستیکی چاپ شده بود که طبق گفته ی وی وقتی در تزریق مواد و قالب سازی فشرده به کار رود، می تواند موجب پیشرفت های نوین گردد.

جهت واجد شرایط بودن برای این برنامه ضروری ، مواد باید شرایط خاصی را داشته باشند: باید در ارتفاع لایه ی  بسیار کم (۰٫۱ میلی متر یا کمتر) چاپ شود. باید از تزریق پلاستیک های قالب سازی رایج پشتیبانی کند، دارای مقاومت مکانیکی تحت دما و فشار بالا باشد، تحت فشار بالا انعطاف پذیری داشته باشد تا با صفحات فلزی نگهدارنده و پین های هم ترازی در یک راستا قرار گیرد ، و تا حد یک درزگیر ۱۰۰درصدی  بین نیمه های قالب  تحت فشار، خم شود. باید در برابر سایش، پرداخت، حفاری، ضربه زدن و  رشته رشته شدن مقاومت کند؛ انرژی سطحی پایین داشته باشد، میزان انتقال حرارت زیاد نسبتا بالایی داشته باشد، به شدت به لایه ی چاپی بچسبد تا از چاپ دقیق در ابعاد مورد نظر اطمینان حاصل شود، و اتصال لایه به لایه بسیار قوی را نشان دهد. در نهایت، مواد باید از نظر شیمیایی به گرمانرمی(ترموپلاست) که قالب گیری می شود، غیر واکنشی باشد.

زولو می گوید: ” مواد کامپوزیت مناسب می توانند مقدار زیادی فشار را تحمل کنند، اما مهمتر از همه انعطاف پذیر بودن ان است، که برای فرایند ریخته گری(قالب گیری) اهمیت دارد. همچنین دارای انرژی سطح پایینی (مانند تفلون) است ، یعنی  مواد تزریقی وارد می شوند و فقط روی سطح سرازیر می شوند. نانولوله های کربن مثل میکرو بلبرینگ[۵] عمل می کنند که سطح را سخت و صاف می کنند و یک مانع حرارتی در هنگام تزریق ماده ایجاد می نمایند” .   نانولوله های کربنی همچنین رساناهای گرمای عالی درون قالب هستند که به غلبه بر کمترین میزان انتقال حرارت که در اکثر پلاستیک ها دیده می شود، کمک می کنند. زولو می گوید که طراحی مناسب می تواند شامل انواع ساختارهای کانال های خنک کننده باشد که جریان گرمای خوبی  را برای حفظ یکپارچگی قالب ایجاد می کنند. کانال های خنک کننده را می توان در نزدیکی ۲ تا ۳ میلی متر از سطح حفره چاپ کرد، که  فاصله ی نسبتا کوتاهی برای عبور گرمای حفره ایجاد می کند.

زولو می گوید: ” ترکیب  میزان انتقال گرمای زیادتر  و کانال های خنک کننده ی مناسب ، زمان چرخه را نسبت به قالب های پلاستیک ترموسِت[۶] شخص ثالث ، بهبود می بخشد.  وقتی طراحی و چاپ به خوبی انجام شده باشدف اساسا ذوب هیچ سطح حفره ای انجام نمی شود حتی در گیت ها.  کلید این کار  خارج کردن گرما در زمان نیاز به خروج گرماست”.

شرکت زولو  با یک شرکت قالب گیری پلاستیک با تجربه که مشتریانی با شرایط کوتاه مدت دارد شروع به همکاری کرد تا علم مواد را برای قالب های چاپ شده ی سه بعدی  تجربه و آزمایش کند. این همکاری فنی  موجب شد تا وی توانایی اش را جهت ایجاد ازاهای قالبی ریزی شده با درجه بندی تجاری  بسازد که در محیط های تولید  عملکرد بسیار موفقی داشت. زولو می گوید: “خوشبختانه ما کارکنان فنی  باتجربه و آموزش دیده ای  هم از نظر نظم و هم از نظر اشخاص ثالثِ همکار داشتیم که  به ما کمک می کنند تا تکنیک های خود را بهبود ببخشیم.  این موضوع باعث می شود درک بیشتری از طراحی داشته باشیم تا دقت و استحکام و پایان کار قالب های چاپی  را بهبود ببخشیم ، دست  به اندازه ی(یا بهتر از) آنچه که با  استفاده از چاپگر های درجه ی صنعتی بسیار گران ، تولید می کردیم. ”

مشکلات و پتانسل های چاپگر

هزینه های بالایی برای  چاپگر و  سیستم های چاپ سه بعدی با درجه ی صنعتی، برای  قالب های تزریقی کوتاه مدت وجود دارد. گزینه ها می توانند از ۱۰۰ هزار دلار تا ۶۰۰ هزار دلار هزینه داشته باشند. حدود ۱۸ ماه پیش، زولو قالب های دقیق چاپ و قطعات را در طیف وسیعی از چاپگرهای منبع باز آزمایش کرد. او از دقت ، قابلیت اطمینان و کیفیت هیچ یک از چاپگرهای شخص ثالث راضی نبود.

وی می گوید: ” تصوراتی در مورد سیستم های معمولی شکل می گیرند که باید اصلاح شوند ، اما شرکت ها پول یا تخصص لازم برای حل این مسائل مربوط به دستگاه را ندارند.” بنابراین، او و CTO رون آلدریچ برای توسعه و تولید یک چاپگر دسکتاپ با دقت بالا باهم همکاری کردند که اولین سیستم چاپگر قالب وی است.

این چاپگر تنها سیستم تحویل محصول واقعی است: یعنی قطعه پلاستیکی چاپ شده. رویکرد زولو توسعه و بهینه سازی یک چاپگر برای مواد مورد استفاده بود که با تفکر صنعتی کنونی در تقابل است.

زولو می گوید: ” این چاپگر تنها سیستم تحویل محصول واقعی است: یعنی قطعه پلاستیکی چاپ شده.” رویکرد وی توسعه و بهینه سازی یک چاپگر برای مواد مورد استفاده بود که با تفکر صنعتی کنونی در تقابل است. طبق گفته ی زولو ، روش او برای چاپ قطعات با عملکرد بالا، بسیار موفق است. او معتقد است که جهت تطبیق دادن طیفی از مواد، چاپگر باید طوری طراحی شود که قابلیت انطباق داشته باشد. سیستم تحویل باید با مواد انتخاب شده مطابقت داشته باشد، نه چیز دیگر.

زولو می گوید: “چاپگر سه بعدی بسیار دقیق ما شبیه به یک چاپگر معمولی FDM به نظر می رسد، اما چندین ویژگی مهم منحصر به فرد وجود دارد که مشهود و مشخص نیستمشخص نیست، و امکان چاپ قالب دقیق را فراهم می کند.” بر خلاف اکثر چاپگرهای معمولی که تراز کردن بستر چاپ را فراهم می کنند، این چاپگر یک اندازه گیری ۲۵ نقطه ای از کل سطح بستر چاپ  قبل از هر کار چاپی انجام می دهد و یک پروفایل سه بعدی از هرگونه انحراف موجود در سطح هموار را ایجاد می کند.  این پروفایل بای ساخت افست ها در دستورات چاپ به کار می روند، که به صورت خودکار هرگونه نقص در محور Z در  سراسر حرکت های محور X و Y  نازل چاپگر را  برطرف می کند.  این چاپگر از یک صفحه کنترل ARM Cortex مبتنی بر پردازنده استفاده می کند که یک سیستم عامل زمان واقعی جاسازی شده (RTOS) را اجرا می نماید. این سیستم عاملِ زمان واقعی از عملیات های چاپ چند رشته ای برای بهینه سازی عملکرد چاپ پشتیبانی می کند که تاخیرهایی را که می تواند بر حرکت دقیق مونتاژ اکسترودر چاپگر تاثیر بگذارد را به حداقل می رساند. این چاپگر همچنین از کنترلرهای هدایتی چاپگر اختصاصی حرکت های پله ای(stepper motors) استفاده می کند. کنترل دقیق حرکت ، همراه با پردازش زمان واقعی G-code با آفست های خودکار برای نواقص در بستر چاپ موجب چاپ بسیار دقیق تر می شود.

زولو می گوید: “ما همچنین نرم افزار موتور برش فایل STL را سفارشی کرده ایم تا جریان پلاستیکی سازگار بیشتری را  به سطوح خارجی هر قطعه چاپی برسانیم، که نتیجه آن فشرده تر و صاف تر از آنچه که معمولا با چاپگرهای FDM دیده می شود، است.” نازل های چاپگر برای چاپ اکستروژن ها با لایه های کم ارتفاع از رشته های کامپوزیتی اختصاصی شرکت بهینه سازی شده اند. لایه های بیرونی جامد قالب چاپ شده با در نظر گرفتن پسا پردازش طراحی می شوند. قالب چاپ شده با استفاده از ساینده های معمولی تا تحمل ۰۰۵/۰ اینچ شسته شده می شوند. زولو می گوید که نیمه های قالب چاپ شده کاملا سفت است، اما همچنان مقدار کمی انعطاف پذیری را تحت فشار از خود نشان می دهد که امکان می دهد تا نیمه های قالب برای جلوگیری از فشار[۷]   بیشتر به هم نزدیک شوند.

در یک مقایسه مکعبی- اینچی چاپی، ABS دیجیتالی حفاظت شده با  UV که در چاپگرهای صنعتی شخص ثالث برای تولید قالب ها استفاده می شود و نسبتا متراکم است، میزان نسبتا کمی  انتقال گرما دارد و هزینه های آن تقریبا ۵٫۰۰ دلار برای هر مکعب چاپ شده است. هر لایه از این ماده باید برای ایجاد ترموست و چاپ قالب های جامد، با UV محافظت شود که نیامزند زمان های چاپ بسیار طولانی در سیستم های چاپ صنعتی گران با چرخه های مانی طولانی است.زولو می گوید:  “بسته به استراتژی چاپ پرکننده، رشته کامپوزیت ما با کارایی بالا در محدوده ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار در هر اینچ مکعب  در چاپگرهایی با هزینه ی ۴۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلاری اجرا می شود” .

هنگامی که او در ابتدا قالب های چاپی  را در آزمایشگاه خود آزمایش کرد، انتظار داشت که بتواند قالب های کوچک و ساده ای را تولید کند که بتواند ۱۰ تا ۲۰ واحد را قبل از فرسوده شدن قالب ریزی کند. او بسیار خوشحال که فهمید که قالب های چاپ شده اش می توانند به راحتی تا بیش از  ۱۰۰ چرخه را پشتیبانی کنند، البته بسته به طراحی قالب و مواد قالب گیری شده. در حالیکه تا کنون  هیچکدام از مشتریانش تلاش نکردند تا بیش از ۱۲۵ دوره را قالب ریزی کنند، بازرسی قالب ها پس از این چرخه ها  نشان می دهد که هیچ   فرسودگی روی حفره ، گیت ها و یا کانال ها[۸]  دیده نمی شود. زولو  هیچ علت فنی پیدا نکرد که چرا قطعات در HDPE، ABS یا PP  بیش از ۵۰۰ چرخه  را تحمل نمی کنند. او باور دارد که این موضوع  به شکل کاملا مطلوبی با قالب های تولید شده در سیستم های چاپی شخص ثالث مقایسه می شود. او از ارائه دهندگان خدمات شنیده است که  عمر متوسط معمول  قالب های پلاستیکی چاپ شده بسته به  پلاستیکی که قالب گیری شده است، بین ۵ تا ۲۵ قطعه است.

زولو می گوید : هیچ علت فنی پیدا نکرد که چرا قطعات در HDPE، ABS یا PP  بیش از ۵۰۰ چرخه  را تحمل نمی کنند. او باور دارد که این موضوع  به شکل کاملا مطلوبی با قالب های تولید شده در سیستم های چاپی شخص ثالث مقایسه می شود.

زولو اشاره می کند که تعدادی  محدودیت عملی نیز وجود دارد.”  تا کنون  ، ما فقط روی طراحی و چاپ، قالب های تزریقی دو قطعه ای، تک حفره ای و دو حفره ای تمرکز کرده بودیم. بزرگترین ابعاد چاپ شده تا کنون تقریبا ۶ در ۶ در ۴ اینچ است. زولو می گوید: ما روی روش هایی برای چاپ قالب های بزررگ تر کار می کنیم که دقت ابعادی مورد نظر را به نمایش می گذارند و انتظار می رود که محدوده ی ابعاد در آینده ی نزدیک از طریق کنترل فرایند چاپ، گسترش پیدا کند.

محدودیت دوم مربوط به زیبایی شناسی است. از آنجا که قالب های تولید شده با استفاده از مواد کامپوزیت شرکت زولو ، برای شسته شدن و پرداخت شدن طراحی شده اند، سخت است که بتوان به صورت کامل  قابل رویت بودن خطوط چاپ را در سطح قطعه قالب گیری شده، حذف کرد. وی به احقیق در مورد روش های جدید جهت بهبود پرداخت سطح  ادامه می دهد. برای قطعاتی که الزامات زیبایی شناسی دارند، او اندود کردن سطح با یک الگو، یا در طراحی چاپ و یا از طریق پساپردازش را توصیه می کند.

مبانی سود دهی[۹]

جهت گسترش زمینه های چاپگرهای مناسب و سازگار برای کاربران، شرکت زولو چاپ رشته های کامپوزیت با کارکد بالا را روی تعدادی از چاپگرهای منبع باز جدید، آزمایش و دقت سنجی کرده است. تا به امروز، وی مشخص کرده است که European-based German RepRap ، سازنده ی چاپگر ایتالیایی  Roboze و تولید کننده آمریکایی Airwolf ، مدل هایی از چاپگر را با دقت لازم برای پشتیبانی از قالب های چاپ با استفاده از رشته های کامپوزیت وی، که در اندازه، ویژگی ها و قیمت از ۴۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار متغیر است، تولید می کنند.

این چاپگر ها درجه بندی بستر و قابلیت های کالیبره کردن نوک چاپ[۱۰] را بهبود می بخشند و اتاق های بسته ای را برای کنترل بهتر دما ارائه می کنند ، کنترل دقت مونتاژهای اکسترودر را نشان می دهند و حتی گرمایش بسترهای چاپ و برخی از ویژگی های کنترل رباتیک بدون محدودیت را برای دقیق ترین کنترل بر حرکت اکسترودر  فراهم می کنند. زولو می گوید: عدم وجود هر یک از این قابلیت ها چاپ یک قالب تزریقی با کیفیت را دشوار می سازد.

او می گوید که به آزمایش چاپگرهای شخص ثالث، دارای درجه صنعتی جدید تا زمانی که در دسترس باشند ادامه می دهد.  او به شدت معتقد است که صنعت باید گزینه ها و قدرت لازم را برای انتخاب سیستم چاپی مناسب برای به کارگیری آن داشته باشد. تمرکز وی روی دو بازار کلیدی است: تولید کنندگانی که به دنبال تولید آزمایشی و تولید قطعات پلاستیکی کم هزینه، بازدهی سریع، کوتاه مدت هستند.

این راه حل یکپارچه، که خدماتی را با پشتوانه فنی و تکنولوژی مناسب ارائه می دهد، برای کسانی که به دنبال راه حل های ارزان قیمت هستند، یک پل به سمت AM ایجاد می کند.

زولو می گوید:”ما به سرعت متوجه شدیم که این یک صنعت محافظه کار است، زیرا از مهندسان تولید قبل از سرمایه گذاری، حتی در قیمت بسیار پایین ، اعتبار فنی درخواست می شود. ارائه خدمات کامل از طراحی تا تحویل قالب به منظور کاهش ریسک فنی و سرعت بخشیدن به پردازش ارزیابی برای مشتری تولید کننده ، گام منطقی بعدی است.”

شرکت او می تواند فایل CAD و STL مشتری را برای قطعه یا قالب و طراحی مجدد آن دریافت کند یا از طراحی قطعه مشتری شروع کند و کل طراحی و فرآیند ساخت را اجرا نماید . هنگامی که مشتریان به رویکرد وی اعتماد کنند، در صورت داشتن یک چاپگر با دقت کافی می توانند یک رشته کامپوزیت با کارایی بالا را خریداری کرده و قالب خود را چاپ کنند. اگر نیاز به ارتقای چاپگر سه بعدی خود داشته باشند، زولو می تواند به مشتریان طیفی از چاپگرهای خود را از چاپگر دسکتاپ با دقت بالا برای مشاغل کوچک گرفته تا طیفی از چاپگرهای RepRap آلمانی را برای پروژه های چاپ بزرگتر ارائه دهد. زولو برای داشتن  بالاترین دقت، خط Roboze چاپگر  FDM درجه صنعتی را توصیه می کند.

این راه حل یکپارچه، که خدماتی را با پشتوانه فنی و تکنولوژی مناسب ارائه می دهد، برای کسانی که به دنبال راه حل های ارزان قیمت هستند، یک پل به سمت AM ایجاد می کند.

 

[۱] .democratizing

[۲] .knockout pin

[۳] Draft

[۴] .soft tooling

[۵] .micro bearing

[۶] . قابل سفت شدن در مقابل حرارت

[۷] .flashing

[۸] .sprue

[۹] .gaining ground

[۱۰] .print-head

منبع : اینترنت

برگردان : ایران ملد