چگونگی بهبود عملیات فرزکاری درقالب سازی

چگونگی بهبود عملیات فرزکاری درقالب سازی

زاویه براده برداری ابزار برشی نه فقط بر روی پلیسه های که ایجاد می شود بلکه بر روی نیروهای برشی در هر دو جهت محوری و شعاعی تاثیر گذار می باشد.که کنترل این عوامل می تواند بهروری ماشین کاری را بالا ببرد.

بسیاری از اینسرت ها (Insert) با قابلیت مناسب براده برداری امروزه در بازار فراوان یافت می شود که هر کدام از آنها برای کار خاصی طراحی شده اند.

ابزار های برشی مربع شکل (اینسرت های مربع شکل) نیروهای بزرگی در محور شعاعی ایجاد می کنند و ساخت این نوع اینسرت ها راه حل مناسبی برای برای ماشین کاری قطعاتی با طول بلند می باشد.با استفاده از این اینسرت ها شما بدون اثر نازک شدن می توانید ماشین کاری کنید.در حقیقت نرخ پیشروی برای هر دندانه از این اینسرت ها برابر با ضخامت واقعی پلیسه تعیین شده است.

این باعث می شود که انتخاب اینسرت فرز کاری مربع شکل انتخاب هوشمندانه ای برای ماشین کاری سطوح نازک باشد.در موقعیت هایی که گیره بندی ناپایدار ، ماشین هایی با اسپیندل ضعیف و زمانی که شما قصد ایجاد گوشه های ۹۰ درجه دارید.

توجه داشته باشید اینسرت هایی با زاویه ۹۰ درجه معمولا برای ماشین کاری سطوح استفاده می شود این ابزار به راحتی می تواند وظیفه خود را انجام دهد.اما انتخاب این نوع اینسرت انتخاب تولیدی و مقرون به صرفه نیست.

در حقیقت انتخاب تیغه فرز با زاویه ۴۵ درجه در موارد بالا کاربرد خوبی خواهد داشت.قانون مهمی که بایستی به خاطر داشته باشید این است که زاویه هدایت برشی به نسبت ضخامت پلیسه باید کم باشد.این قانون این امکان را می دهد که با توجه به ضخامت پلیسه بتوانید نرخ پیشروی را کم یا زیاد نمایید.و

اینسرت های ۴۵ درجه یک انتخاب عالی برای عملیات ماشین کاری سطوح برای اهداف عمومی، کاهش لرزه در قطعات بسیار بلند و ماشین کاری موادی با پلیسه کوچک مثل چدن خاکستری می باشد.

امروزه در بیشتر شرکت ها از استراتژی ماشین کاری با عمق کم ولی فید بالا Feed Rate ،مثلا اینسرت های با زوایه ۱۰ درجه استفاده می شود.

شما می توانید نرخ پیشروی خود را افزایش دهید و به ضخامت پلیسه مناسب دسترسی داشته باشید.ابزار های ماشین کاری با زاویه کم یک انتخاب عاقلانه برای ماشین کاری با برداه برداری با عمق کم می باشد.

برای دیدن ویدیو در باره این مطلب بر روی این لینک کلیک نمایید.

منبع : سندویک

ترجمه :ایران ملد