اخبار عمومی

عرضه شمش فولاد خوزستان متاثر از دلار ۴۲۰۰ تومانی

عرضه شمش فولاد خوزستان متاثر از دلار ۴۲۰۰ تومانی

فروش‌های دیروز فولاد خوزستان در بورس کالا متاثراز نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی و شوک بازار با اقبال چندانی مواجه نشد. در حالی‌که در ابتدای هفته انتظار می‌رفت عرضه فولاد خوزستان در بورس کالا با رشد و اقبال مواجه باشد، اما کنترل نرخ ارز در بازار و قوت گرفتن انتظارها مبنی بر افزایش عرضه در بازار داخل باعث شد تا فروش به نرخ پایه انجام شود.

 دیروز شمش بلوم فولاد خوزستان سایز ۱۵۰× ۱۵۰ با حجم ۱۸ هزار تن با نرخ پایه ۲ هزار ۳۲۵ تومان و ۹ ریال عرضه و با همان نرخ به فروش رسید و به‌رغم انتظار‌ها رقابتی برای این محصول نشد، آخرین مبادله شمش در اسفند سال گذشته با نرخ کیلویی ۲ هزار و ۸۰ تومان بود. در همین حال روز گذشته محصول اسلب این شرکت نیز عرضه شد که به دلیل محدود بودن تعداد عرضه‌کنندگان آن با رشد ۲ درصدی ۲ هزار و ۳۸۶ تومان و ۴ ریال به فروش رسید. قیمت‌های فروش فولاد خوزستان در بورس کالا نسبت به نرخ‌های صادراتی این شرکت بالاتر بود، این در حالی است که سیاست‌های این شرکت متمرکز بر صادرات بوده و در سال جدید به دلیل همین موضوع تعدیل مثبت در سود هر سهم به سازمان بورس اعلام کرده است، فعالان بازار معتقدند کنترل نرخ ارز در بازار در بلند مدت به دلیل فراهم نبودن ساز و کار و مجرای شفاف برای ورود پول به کشور نمی‌تواند به درستی اجرایی شود از سویی در بلند مدت به دلیل کاهش ارزش صادرات میزان و حجم آن نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و در مورد کالاهایی که در بازار آن رکود وجود دارد در بلند مدت منجر به کاهش قیمت‌های بازار داخلی خواهد شد. روز گذشته با محاسبه نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی نرخ معامله شمش بلوم فولاد خوزستان در سطح ۵۵۴ دلار انجام شد، این در حالی است که قیمت صادراتی شمش ایران در حدود ۵۰۰ دلار است به این ترتیب در بلند‌مدت امکان تحت‌الشعاع قرار گرفتن بازار صادراتی و کند شدن روند آن وجود دارد.

منبع : خبرگزاری دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط

نظر خود را بگذارید

*

code

© 1385 - کلیه حقوق این مجموعه طبق قوانین متعلق به پایگاه اطلاع رسانی قالب و قالبسازی (ایران ملد) می باشد و هر گونه استفاده از محتوای سایت فقط با درج لینک و ذکر منبع مجاز می باشد.



طراحی سایت توسط فراکارانت