پرداخت یارانه‌ صنعتی از آبان‌ماه۸۹

رییس ستاد تحول وزارت صنایع و معادن از آغاز پرداخت تسهیلات یارانه‌ای به واحدهای آسیب‌پذیر از آبان ماه امسال خبر داد.«رضا فاطمی امین»  گفت: بنگاه‌های صنعتی آسیب‌پذیری که برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کرده‌اند پس از تکمیل بررسی‌ها پایان مهرماه به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.
رییس ستاد تحول وزارت صنایع و معادن همچنین از آغاز ثبت‌نام دو طرح خط اعتباری هزینه انرژی و بازسازی و تکمیل در ستاد تحول وزارت صنایع و معادن خبر داد و افزود: پس از پایان مهلت ثبت‌نام و بررسی وضعیت، این واحدها به بانک معرفی می‌شوند. وی زمان مورد نیاز برای بررسی واحدهای آسیب‌پذیر را ۲ تا ۳ هفته اعلام کرد و افزود: از آبان‌ماه اعتبار مورد نیاز واحدهای آسیب‌پذیر در قالب سبد حمایتی کوتاه‌مدت وزارت صنایع و معادن به این بنگاه‌ها اختصاص می‌یابد.
وی بانک‌های ملی و صادرات را بانک‌های عامل تخصیص اعتبارات هدفمندی یارانه به واحدهای صنعتی معرفی کرد و افزود: خط اعتباری در نظر گرفته شده از وجوه اداره شده خواهد بود و بلافاصله بعد از معرفی بنگاه صنعتی و معدنی به بانک قابل پرداخت است.
به گفته وی، از آنجا که تولیدات واحدهای تولیدی ۳ تا ۴ماه بعد وارد بازار می‌شوند، از این رو پس از گذشت این زمان افزایش قیمت تمام شده کالاها در قیمت بازاری کالاها خود را نشان می‌دهد.

منبع:
خبرگزاری دنیای اقتصاد