جزئیات افزایش حداقل دستمزد کارگران به ۳۰۳ هزار تومان

عضو شورای عالی کار افزایش ۱۰۰ درصدی بن کارگری و افزایش ۲٫۵ درصدی پایه سنواتی را از جمله مهمترین مزیت‌های حداقل دستمزد سال ۸۹ کارگران عنوان کرد.احمدرضا معینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به تعیین حداقل دستمزد کارگران در سطح ۳۰۳ هزار و ۴۸ تومان، در مورد مزیت‌های حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده اظهار داشت: یکی از مزیت‌های این دستمزد نسبت به سال‌های گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی بن کارگری از ۱۰ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان است.
وی ادامه داد: همچنین پایه سنوات که طی چند سال گذشته بدون تغییر مانده بود با افزایش ۲٫۵ درصدی از ۱۲۵ به ۲۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.
به گزارش فارس بر این اساس حداقل دستمزد روزانه یک کارگر ۱۰ هزار و ۱۰۰ تومان تعیین شده است و در سایر سطوح نیز دستمزد پایه ۷ درصد به اضافه روزانه معادل ۷۰۱ تومان رشد خواهد داشت.
این نماینده کارگری در شورای عالی کار با بیان اینکه سعی شده حداقل دستمزد سال آینده بر اساس جوانب اقتصادی و وضعیت جامعه کارگری باشد، گفت: کارگران و کارفرمایان با توجه به اظهارات مسئولان دولتی راجع به کاهش شدید نرخ تورم در سال جاری و همچنین اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها امیدوارند که وضعیت رفاهی و تولید در سطح کشور بهبود یابد.
به گفته وی به همین علت نمایندگان کارگری از این شیوه تعیین دستمزد در صورت اجرای درست این موضوعات استقبال می‌کنند.
به گزارش فارس شورای عالی کار در جلسه بعدازظهر امروز خود حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده را با ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل ۳۰۳ هزار و ۴۸ تومان تعیین کرد.

منبع:
خبرگزاری فارس