مختصری بر قالبگیری تزریقی

مختصری بر قالبگیری تزریقی

قالبگیری تزریقی شرکت ها چگونه میتوانند محصولات خود را قالبگیری کنند.

قالبگیری تزریقی فرآیند تولید قطعات بوسیله تزریق مواد به داخل قالب می باشد. قالبگیری تزریقی میتواند با مجموعه ای مواد شامل فلزات، شیشه ها، الاستومرها، شیرینی جات و اغلب پلیمرهای گرماسخت وگرما نرم باشد.

مواد مورد استفاده در قطعه به یک مخزن گرم یا قیف مواد ریخته می شود، مخلوط شده و داخل یک حفره قالب گیری می شود تا جاییکه مواد سرد و سخت می شود تا مشخصات حفره را بخود بگیرد.پس از اینکه محصول طراحی شد، معمولا توسط طراح صنعتی یا یک مهندس، قالبها توسط قالبساز از فلزاتی مانند استیل، آلومینیوم و دستگاه های دقیق ماشین ابزار جهت رسیدن به خصوصیات مطلوب قطعه مورد نظر ساخته میشود. قالبگیری تزریقی برای تولید طیف وسیعی از اجزاء از کوچکترین قطعات تا تمام پنل بدنه ماشین استفاده می شود.”

غلاف های پلاستیکی یکی از رایج ترین محصولات نهایی قالبگیری تزریقی میباشد، که در ساخت اجزاء پلاستیکی دیواره نازک استفاده می شوند. غلاف های پلاستیکی یک چارچوب دیواره نازک می باشند که بیشتر اوقات دندانه ها و برجستگی های زیادی بر روی آن دارد. این غلافها برای ساخت مجموعه ای از محصولات مانند وسایل آشپزخانه، تجهیزات الکترونیکی، ابزار برقی و داشبوردهای اتومبیل مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین قالبگیری تزریقی برای تولید شیرها، سرنگهای مورد استفاده در حوزه درمان استفاده میشود.

فرآیند قالبگیری پیچیده است. با این حال اجزایی که قرار است قالبگیری شود، باید با دقت کافی ماده مورد استفاده در قطعه، شکل مطلوب و خصوصیات قطعه، مواد قالب و همچنین مشخصات مختلف دستگاه قالبگیری مورد محاسبه قرار گیرد.

یک نوع محبوب از ریخته گری تزریقی، قالبگیری تزریقی فشاری می باشد.

قالبگیری تزریقی فشاری (CIM) کمک میکند تا ” قابلیت بالای تولید قالبگیری تزریقی مرسوم را با روش قالبگیری بدون تنش که بواسطه قالبگیری فشاری بدست می آید همراه کند. این روش برای تولید قطعات ضخامت زیاد دیواره نسبت به مسیر جریان بسیار مناسب است و همچنین میتوان قطعات قالبگیری شده با تناژ پایین تر از قالبگیری تزریقی مرسوم را نیز تولید نمود.”

اگر به گذشته نگاه کنیم، قالبگیری فشاری میتواند به سطح اولیه ای برای آغاز تکامل قالبگیری پلاستیکی تبدیل شود. اغلب پلاستیکهای ترموست تا به امروز توسط ریخته گری فشاری بدست آمده اند درحالیکه بیشتر ترموپلاستیک ها بوسیله ریخته گری تزریقی تولید میشوند. آنها موادی هستند که باید ذوب شوند تا بشود فرآیندی بر روی آنها انجام شود، که باعث میشود برای قالبگیری تزریقی ایده آل باشند.

صنعت پلاستیک، بویژه کمپانیهای قالبگیری تزریقی شاهد یک تغییر شدید در اقتصاد می باشند. بواسطه چشم دوختن به شرق در تجارت اتومبیل و الکترونیک و لزوم اینکه هزینه ها باید تحت کنترل قرار بگیرند، عملیات بهتر در صنعت امری ضروری و حیاتی است. یک امکان میتواند ساختن یک پروفایل از مشتریان قوی در یک محیط بازاری عملی میباشد.

اجازه دهید در باره قالبگیری در صنایع درمانی صحبت کنیم.

اگر یک نفر تمایل به جستجوی CEOs و CFOs داشته باشد باید آنقدر آمادگی داشته باشد که بتواند تصمیمات بحرانی و حیاتی بگیرد.

قالبگیری تزریقی دارویی (MIM) یک فرآیندی است که فراتر از فقط پلاستیک می باشد. فرایندی دارد که بیشتر یک ماشین، قالب و یا هر ماده دیگری را درگیر می کند. ظرفیت های کنترل کیفیت و کنترل عملیات نمودهای سیستم می باشند که قابل تواقف و مصالحه نیستند. از یک سیستم ISO برای چک کردن و استاندارد کردن کیفیت پیروی شده است که غالبا در ISO شماره ۱۳۴۸۵ موجود است. این بدین معناست که برای ماندن در دایره خریداران تجهیزات پزشکی، نیاز به سیستم کنترل کیفیت با خروجی مناسب است.

مواد اولیه نیز دارای اهمیت می باشند – یک مرور اجمالی از مواد مورد استفاده مانند رنگدانه ها، کمک کننده های فرآیند، پایدارکننده ها و …. اجباری است. ثبت تعمیرات و نگهداری و تدوین کنترل زیاد یکی دیگر از نیازهای سیستم است. تمیزی و بهداشت، دوباره در صنعت دارویی حیاتی هستند. استانداردهای جداگانه ای برای این ها وجود دارد به همان خوبی که باید برای واحد تولید نیاز است. طراحی خروجی نهایی – هم میتواند یک عامل تولید باشد و هم میتواند مانع آن.

زمانیکه تبدیل به تکنولوژی شود می توان به بهداشت، کنترل فرآیند و اتوماسیون، نگهداری اطلاعات/ کنترل و دیگر تجهیزات که میتواند بطور وسیعی در فرآیند قالبگیری کامل همکاری می کنند نگاه نمود.

خلاصه مطلب اینکه،قطعات مختلف تزریقی میتواند به توجه با نیازهای بازار و تقاضا “قالبگیری” شود.