۶ تکنیک مناسب برای طراحی قالب – قسمت دوم

۶ تکنیک مناسب برای طراحی قالب – قسمت دوم

استفاده از فرآیند مهندسی همزمان به شدت می‌ تواند زمان طراحی قالب‌ها را کاهش دهد، این مفهوم به این معنی است که چندین فرآیند طراحی به موازات هم در حال انجام می‌ باشند.

چهارم : مهندسی همزمان

برای مثال، یکی از طراحان مشغول به طراحی حفره‌ ها می‌ باشد در حالی که طراح دیگر هسته را طراحی می‌ کند و مهندسی دیگر طراحی مربوط به تزریق کننده را نهایی می‌ کند و افراد دیگر نیز با طراحی مانیفولد یا پرداخت خطوط  گذر آب مشغولند و بعضی نیز به انجام کشش الکترودها می‌ پردازند. کار ساخت و مونتاژ را زمانی می‌ توان شروع کرد که هنوز کار طراحی جزئیات ،در حال انجام است، این موضوع زمان تحویل را کاهش خواهد داد.

گری نیلی مدیر پروژه در Moules industries (Sherbrooke QC) اذعان دارد: “از آنجایی که نیاز به انجام ترجمه بین تیم طراحی و ساخت وجود ندارد، تغییرات انجام شده روی قطعات به صورت مستقیم به مسیر تولید آنها منتقل می‌ شود. اپراتورهای دستگاه‌ ها می‌ توانند این فرآیند را مورد بررسی قرار دهند و به وضوح از جزئیات فرآیند تولید آگاهی یابند، نیاز به مستند سازی بیشتر را از بین ببرند. در حوزه انجام مونتاژ، تولیدکنندگان می‌ توانند به صورت آنلاین به این اطلاعات دسترسی یافته و کنترل اولیه را انجام دهند، اندازه‌ گیری‌ ها را کنترل نموده و در زمان ارزشمند مهندسی صرفه‌جویی کنند.

پنجم: قابلیت انجام تکرار

استاندارد سازی مسیر زیادی را در افزایش کیفیت محصولات تولیدی و کاهش زمان و هزینه تولید طی کرده است. ایجاد یک پایگاه داده بسیار قوی بر اساس قالب‌ها و قطعات مرتبط می‌ تواند در تولید ابزارهای جدید مورد استفاده قرار گیرد می‌ تواند فرآیند طراحی را مشخص کند و امکان انجام اشتباه را کاهش دهد. قطعات استاندارد و الگوهای آماده شده توسط طراحان تنها با استفاده از یک کلیک می‌ تواند زمان صرف شده برای انجام دستورها و کارهای تکراری را کاهش دهد، استحکام و ثبات طراحی را افزایش دهد و هماهنگی بین طراحان را افزایش دهد.

مایک پاولیکا، VP عملیات در شرکت Omega Plastics Clinton Twp, MI) می‌ گوید “هنوز هم هر قالبی ویژگی‌ ها و خواص خاصی را داراست، اما اگر بتوانیم ۶۰ تا ۷۰ درصد فرآیند را توسط استاندارد و به صورت اتوماتیک پیش ببریم، می‌ توانیم با زمان صرفه‌ جویی شده به خواسته‌ های مشتری اختصاص دهیم.” پت ماتیس، سازنده قالب در شرکت Rifton, NY چنین می‌ افزاید: “استفاده از الگوهای ماشین‌ کاری سبب می‌ شود تا در حین انجام ماشین‌ کاری قطعات جدید، کمترین تغییرات را ایجاد کنیم. اکنون می‌ توانیم قالب را طی یک یا دو روز بسازیم.”

ششم: به حرکت درآوردن طراحی انجام شده

انجام طراحی قطعات متحرک در محیط ثابت CAD به عنوان چالشی مطرح می‌شود که طراحان قالب سال‌ ها با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند. امروزه، استفاده از تکنولوژی‌ ها ارتقاء یافته مدل‌سازی حرکت می‌توانند سینماتیک قالب را به طور کامل مدل‌سازی کرده و تماس‌های رخ داده برای مثال تشخیص اتوماتیک قطعاتی مانند بالابر یا تزریق کننده‌ها و لغزنده‌ها را کاملا مشخص کنند. زمانی که یک مدل کاملا واقعی از اجزاء در حال حرکت در محیط CAD ایجاد شد، طراحان قادر خواهند بود تا مشکلات متداول را از بین ببرند و همچنین به خوبی با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

اظهارات نهایی

در صورتی که این تکنیک‌ ها برای ارتقاء کیفیت کارگاه‌ ها و تولیدی‌ های دیگر کمک خواهد کرد، کلید موفقیت شما در پیاده‌ سازی صحیح تکنیک‌ ها و استراتژی‌ های مرتبط با تجارت شماست. یادتان باشد، اینها بهترین تکنیک‌ ها می‌ باشند نه گلوله نقره‌ای (Silver bullets)!

منبع: Mold Making Technology

ترجمه : ایران ملد