اخبار عمومی

توافق اولیه ادغام صبا فولاد خلیج فارس و فولاد هرمزگان

توافق اولیه ادغام صبا فولاد خلیج فارس و فولاد هرمزگان

در جلسه‌ای با حضور مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو و مدیران‌عامل فولاد مبارکه اصفهان، هرمزگان و استاندار هرمزگان، خرید سهام صبا فولاد خلیج فارس و ادغام آن در فولاد هرمزگان مورد توافق قرار گرفت. بهرام سبحانی با بیان این مطلب به «دنیای اقتصاد» گفت: در جلسه مذکور حاضران به‌منظور حفظ منافع ملی، با ادغام شرکت صبا فولاد خلیج فارس و فولاد هرمزگان به‌طور یکپارچه به توافق رسیدند، فقط مکانیزم اجرایی این امر باید از سوی صندوق بازنشستگی کشوری فراهم شود که به اندکی زمان نیاز است.

به گفته وی، از این پس براساس یکپارچه شدن دو واحد تولیدی طرح‌های توسعه‌ای را تعریف خواهیم کرد. مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه در طرح توسعه فولاد هرمزگان ظرفیت تولید از یک و نیم به سه میلیون تن افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: در ادغام این شرکت با صبا فولاد خلیج فارس، ظرفیت مجموعه به تدریج به ۱۰ میلیون تن خواهد رسید. بر اساس این گزارش، شرکت صبا فولاد خلیج فارس (شرکت فولاد ایسار پارس) در سال ۸۳ تمام فعالیت خود را برای احداث یک واحد فولاد‌سازی به ظرفیت نهایی ۴ میلیون تن بیلت و اسلب در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ۲۰ کیلومتری غرب بندرعباس واقع در استان هرمزگان متمرکز کرده است.  منطقه ویژه به‌دلیل داشتن امکانات ویژه بندری، ریلی، جاده‌ای، تجهیزات تخلیه و بارگیری مواد معدنی و نزدیکی به معادن سنگ آهن گل گهر که علاوه بر سنگ آهن و کنسانتره سنگ آهن تولید‌کننده عمده گندله نیز بوده و وجود منابع انرژی شامل آب، برق، گاز از ویژگی ممتازی برخوردار است.  مدیریت شرکت از تاریخ ۲۵ آبان ماه سال ۸۸ به شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشور واگذار شد و نام شرکت بر اساس مصوبه، مجمع عمومی فوق‌العاده تیر ماه همین سال که به‌ثبت رسیده است به شرکت صبا فولاد خلیج فارس تغییر یافت.

منبع : خبرگزاری دنیای اقتصاد

مطالب مرتبط

نظر خود را بگذارید

*

code

© 1385 - کلیه حقوق این مجموعه طبق قوانین متعلق به پایگاه اطلاع رسانی قالب و قالبسازی (ایران ملد) می باشد و هر گونه استفاده از محتوای سایت فقط با درج لینک و ذکر منبع مجاز می باشد.



طراحی سایت توسط فراکارانت